keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Rv 23+0

Tää raskausviikko ja päivä lähti käyntiin neuvolalla. Oltiin miekkosen kanssa taas molemmat siellä ja päästiin kuuntelemaan sydänääniä, mahaa mittailtiin ja puhuttiin noista Kelan jutuista. Ainiin ja mullakin se on nyt pian edessä nimittäin se sokerirasitus. :( En halua, neuvolatäti kylly kysyi, että haluanko vai en mut sit kun omalla äitillä on 1 tyypin diabetes ja musta tuntuu et paino vaan nousee niin suostuin sit siihen. 

Tosiaan ennen raskautta painoin 54kg ja nyt se pyörii siinä 60-61kg tienoilla. Vähän kauhistuttaa. Joo herkkuja oon yrittäny vähentää mutkun toi toinen osapuoli iana kantaa niitä tänne ja oon yrittäny vaan viikonloppusin herkutella ja vaikka en lenkillä enää pahemmin käykkään niin kävelen joka päivä ainakin sen 4km. Nimittäin kouluun ja takasin, plus sit viikonloppusin vielä töihin. Et ei sen kovin pitäis siltikään nousta mut jostain sitä kuitenkin tulee. :s 

Tänään mulla on vapaapäivä koulusta ja pitäiskin tehä kauheesti kaikkia tehtäviä mm. liiketoimintasuunnitelmaa ja opinnäytettä mut mä en vaan jaksa. Mulla hajoo pää ton koulun kanssa, meillä pitäis alkaa kolmenviikon päästä työssäoppi ja mulla ei oo vieläkään paikkaa. Kaikissa on jo joku tai sit aukioloajat ei käy mun töitten kanssa yksiin. 

Neuvolajuttuja:

Hb 132
Verenpaine 127/70
Paino 61,4kg +869 muutoksella
Symph. Fundus cm 21
Sydämensyke 150 +
Sikiönliikkeet ++

Kuukauden päästä onkin sit taas neuvolalääkäri. Vissiin joku ylimääräinen kasvukontrolli kun semmonen piti sinne laittaa. 

näitten viikkojen kunniaksi voisin laittaa tänne muutamat hassut masukuvat! :)


Viikkoja 21+ jotakin


Ja tässä muistaakseni 20+ jotakin. :)

Ja tosiaan postauksen kirjotin jo eilen tiistaina mut nyt vasta kone suostu yhteistyöhön ja julkasemaan tän ! 

2 kommenttia:

  1. Mulle tehtiin kanssa sokerirasitus kun mun isällä oli diabetes ja mun paino nousi jäätävästi:D ja muuten kiva tää sun blogis :-)

    http://justbabythings.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  2. En onneks koskaan joutunut siihen rasitukseen muuton takia, mut nyt oonkin sit jo kahteen kertaan mittaillu sokereita :-DD Ja juu munkin paino noussut aivan sairaasti!

    VastaaPoista